Shorttrack8.
DwarsdenkerS met een missie.
Dat zijn wij! Wat wij voor je doen?
Mkb’ers worden vandaag de dag geconfronteerd met elkaar steeds sneller opvolgende veranderingen. Hogere klantverwachtingen, nieuwe technologische ontwikkelingen en groeiende concurrentie dwingen kleine en grote ondernemingen om anders te denken. De tijd dringt, zeker in deze onzekere tijden van COVID-19. Met ons mkb-programma Shorttrack8 schieten wij jou als ondernemer te hulp.
Wie grensverleggend en buiten de kaders wil nadenken over de toekomst, heeft een frisse blik nodig. Onze jonge studenten slaan de brug tussen de problemen van vandaag en de oplossingen van morgen. Wij noemen ze ‘duurzame dwarsdenkers’.
Tijdens een intensieve ‘shorttrack’ bedenken topstudenten in acht dagen out-of-the-box-ideeën en concrete oplossingen voor de problemen waar jij als mkb-ondernemer tegenaan loopt. Dit unieke programma wordt ondersteund door ervaren coaches en partners.
Mkb-shorttrack8.
Creativity Pools heeft speciaal voor het mkb het concept ‘Shorttrack8’ ontwikkeld. Hierbij bedenken onze topstudenten in sneltempo creatieve en praktische oplossingen die zijn gericht op herstel en innovatie. Onze bewezen concepten, veelal doorgevoerd bij grote opdrachtgevers, zijn nu beschikbaar voor álle ondernemers in het mkb.
Het Shorttrack8-programma is een echte ’snelkookpan’ met een looptijd van slechts acht dagen. Studenten opereren vanuit een denkbeeldige ‘bunker’, waarbij ze ondersteuning krijgen van coaches. In versneld tempo genereren zij nieuwe, innovatieve ideeën. Onze unieke methode maakt het mogelijk om, sneller dan ooit tevoren, dé oplossingen te bedenken die mkb’ers op dit moment zo hard nodig hebben.
Over ons toptalent.
Onze dwarsdenkers opereren in een team met verschillende disciplines en volgen een (master)opleiding aan de TU Delft, Leiden Universiteit en/of Erasmus Universiteit. Onafhankelijk van een organisatiecultuur en bestaande denkpatronen weten ze met hun creatieve denkwijze snel tot de kern van het probleem te komen en praktische oplossingen te bedenken.
Onze studenten behoren tot de besten en volgden veelal een honneursprogramma, studeerden in het buitenland, zijn actief in de maatschappij of in studentenverenigingen of zijn hun eigen onderneming gestart. Alumni die een Creativity Pool hebben gedaan, gaan vaak naar grote adviesbureaus zoals McKinsey, starten een eigen onderneming in het buitenland (Shanghai) of kiezen voor promoveren.
shorttrack8. geeft antwoord.
"Welke mogelijkheden hebben wij om kosten te besparen, omzet aan te jagen en tegelijkertijd de risico's te beperken?"
"Wat zijn in de toekomst onze kernactiviteiten?"
"Welke samenwerkingspartners zijn voor ons belangrijk?"
"Wat zijn onze mogelijkheden op het gebied van innovatie en digitalisering?"
"Wat is de invloed van COVID-19 op mijn bedrijfsmodel?"
Aangesloten partners:
stap 2
De aftrap
Omschrijving
Tijd voor actie! De aftrap vindt plaats bij de opdrachtgever. Deze eerste sessie staat in het teken van de kennismaking. We gaan in op de probleemstelling van het vraagstuk en stemmen diverse praktische zaken met elkaar af.
stap 3
De training
Omschrijving
De druk neemt toe! En de klokt tikt. In de ‘bunker’ zijn inmiddels veel ideeën opgeworpen. Een aantal hiervan wordt in scenario's uitgewerkt en met de ondernemer getoetst op haalbaarheid en toepasbaarheid. Dit is een interactieve sessie waarbij onze partners aansluiten.
De achtdaagse weg naar succes.
De Shorttrack8 bestaat uit vijf stappen: de planning, de aftrap, de training, de finale en de uitvoering.
Stap 1
De planning
Klaar voor de start...
De Shorttrack8 start met een intensieve voorbereiding. Hierbij doen de studenten en de coach vooronderzoek naar de probleemstelling en overleggen zij met de opdrachtgever over achtergronden en context. Door interviews vast te leggen en informatie te verzamelen, bereiden wij ons voor op een vlekkeloze start.
Omschrijving
Stap 5
De uitvoering
Omschrijving
Maar we zijn er nog niet! Wij helpen de mkb'ers ook graag bij de praktische uitvoer en realisatie van de oplossingen. Ondernemers kunnen vrijblijvend een beroep doen op onze start-upnetwerken en de hierbij aangesloten partners. Deze groep bestaat onder andere uit ex-bankiers en ingenieurs op het gebied van techniek en productontwikkeling.
Ook kunnen opdrachtgevers kennis uitwisselen met hoogleraren op het gebied van strategie, investeringen, retail, e-marketing en bestuur. Deze bijeenkomsten worden gesponsord door het Groot Handelsgebouw in Rotterdam.
stap 4
De finale
Omschrijving
Het moment van de waarheid! De studenten presenteren hun oplossing van het vraagstuk bij de opdrachtgever.
Het team.
“Creativiteit en innovatie, wie wil dat nu niet? Helaas komt dit niet vanzelf. Wil je in een snel veranderende wereld goed voorbereid zijn? Dit is je kans!”
Ivo opstelten - Voorzitter Raad van Toezicht
Justin Brands - Chief operation officer
"Hoe ziet de wereld er morgen uit? En wat betekent dit voor mijn onderneming? Laat onze frisse blik je inspireren en ga in één week samen op zoek naar de antwoorden."
Fleur doolaard - Associate
"Studenten worden uitgedaagd om van de gebaande paden af te wijken. Zo werken ze aan de toekomst. Die van zichzelf, en die van de onderneming."
Contact.
Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen doen? Heb je vragen of wil je je direct aanmelden? Vul het formulier in en wij bellen je snel terug!